Foksal Eleven to nowy, wielopłaszczyznowy projekt telewizji internetowej oraz szkoły mediów tworzony przez wolontariuszy działających przy Centrum Myśli Jana Pawła II (CMJP2), instytucji kultury m.st. Warszawy. W jednym miejscu spotykają się twórcy opinii reprezentujący różne środowiska, różne zainteresowania i specjalizacje. Łączy ich świadomość możliwości, jakie daje połączenie tradycyjnych mediów z nowymi. W oparciu o innowacyjność, różnorodność i profesjonalizm tworzone jest miejsce, które łączy, a nie dzieli.


 

Zespół Foksal Eleven tworzą wolontariusze, których wspomagają radami doświadczeni praktycy związani z telewizją i Internetem. Realizują programy telewizyjne z zakresu kultury, metapolityki, edukacji, nauki oraz wiedzy o społeczeństwie. W każdej chwili mogą liczyć na wsparcie doświadczonych praktyków związanych z telewizją i Internetem.

Dzięki projektowi e-wolontariusze mają możliwość nabycia wiedzy i umiejętności, potrzebnych w pracy w telewizji – montaż, zdjęcia operatorskie, reżyseria i realizacja dźwięku, redakcja telewizyjna, wystąpienia publiczne i medialne. Korzystają z warsztatów, indywidualnych konsultacji oraz pomocy opiekunów wolontariatu. Zajęcia prowadzone są bezpłatnie. Nabyte kompetencje wolontariusze wykorzystują przy tworzeniu autorskich programów telewizyjnych, w tym m.in. w programach na żywo nadawanych w steamingu, spotach promocyjnych, debatach tematycznych, wywiadach i reportażach.

Organizator: Centrum Myśli Jana Pawła II – instytucja kultury m. st. Warszawy

Strona projektu: http://www.foksaleleven.pl

 

 

W jaki sposób Wasza inicjatywa angażowała e-wolontariuszy?
E-wolontariusze działali w projekcie wykonując następujące zadania:
– przygotowanie merytoryczne ramówki telewizji (research do programów, konsultacje
z partnerami projektu, tworzenie bazy tematów i scenariuszy programów)
– prowadzenie redakcji telewizji
– kontakty z gośćmi telewizji – mailowe i telefoniczne zapraszanie do udziału w
nagraniach; briefowania gości do programów
– montaż wybranych materiałów telewizyjnych oraz publikacja w sieci
– standardowe i niestandardowe działania informacyjne i promocyjne prowadzone w
internecie.

Kim są e-wolontariusze biorący udział w projekcie? W jaki sposób nawiązaliście z nimi współpracę?
Informacja z zaproszeniem do udziału i współtworzenia projektu była publikowana na różnych portalach, np. ngo.pl, kulturalna.warszawa.pl, ochotnicy.pl, a także na stronach Warszawskiej Szkoły Filmowej. E – wolontariusze to w większości studenci oraz uczniowie ostatnich klas liceów
ogólnokształcących, zainteresowani poszerzeniem wiedzy i rozwinięciem kompetencji związanych z produkcją i wykorzystaniem nowych mediów.

W jaki sposób weryfikujecie kompetencje e-wolontariuszy przed rozpoczęciem współpracy?
Przeprowadzamy dwuetapową rekrutacje, którą ogłaszamy kilka razy w roku – kandydaci zainteresowani współpracą przesyłają swoje CV oraz listy motywacyjne. Drugim etapem jest rozmowa kwalifikacyjna z zespołem redakcyjnym, na której sprawdzamy poziom wiedzy i motywację do współpracy.

Jak dbacie o bezpieczeństwo i jakość udzielanej przez e-wolontariuszy pomocy?
Dla wolontariuszy zakwalifikowanych do projektu zorganizowane zostały specjalistyczne szkolenia (operatorsko-montażowe w wymiarze 64 godzin) oraz 5 spotkań z praktykami w celu podniesienia kwalifikacji dziennikarskich. Nad poziomem i spójnością realizacji projektu czuwał zespół pracowników etatowych CMJP2.