Stowarzyszenie Nasz Bocian

W portalu Stowarzyszenia Nasz Bocian działa „Linia pomocy pacjenckiej”. Jej idea to umożliwienie kontaktu osobom chorym na niepłodność z eks pacjentami, którzy przeszli już tę drogę i zakończyli swoje leczenie.


Wolontariusze udzielają wsparcia w podejmowanych decyzjach, informują o standardach leczenia, procedurach adopcyjnych, nie doradzają i nie diagnozują. Kontakt odbywa sie poprzez skype, gg lub telefon, co zapewnia dyskrecję. Wolontariusze są zróżnicowani zarówno z uwagi na ich historie osobiste (rodzice adopcyjni, rodzice biologiczni, osoby świadomie bezdzietne), jak i osobowość, ale wszyscy przeszli szkolenie psychologiczne z podstawowych umiejętności psychologicznych i rozwiązywania trudności mogących sie pojawić w kontakcie z dzwoniącymi pacjentami.

Dzięki ich współpracy z psychologiem i koordynatorem powstał „Podręcznik wolontariusza Stowarzyszenia Nasz Bocian”, zawierający standardy leczenia niepłodności wg Polskiego Towarzystwa Medycyny Rozrodu i Polskiego Towarzystwa Ginekologicznego, opis procedur i wymagań adopcyjnych, a także zasady dobrej praktyki woluntarystycznej.

 

Kim są e-wolontariusze?

Są to eks pacjenci, którzy w chwili obecnej sa ju¿ rodzicami biologicznymi badź adopcyjnymi, lub też sa osobami świadomie bezdzietnymi z zamkniętym etapem leczenia.

Do kogo adresujecie Wasze działania, kto z nich korzysta?

Adresatami naszych działań sa osoby niepłodne, ich partnerzy/współmałżonkowie oraz rodziny i znajomi. Linia daje możliwosc otwartego porozmawiania na temat, który w przestrzeni społecznej wciaż jest tematem tabu.