wszystkie

Czy organizacja, w której działasz jest w sieci, ale nie do końca wie jak się w niej poruszać? Wydaje nam się, że jest to dość częsty problem, dlatego postanowiliśmy przygotować szkolenie dla przedstawicieli NGO, na którym porozmawiamy o zasad działania sieci. Zdajemy sobie również sprawę, że nie każdy lubi internet, pokażemy Wam jak przy okazji skorzystać z pomocy e-wolontariuszy na portalu tudu.org.pl.

Zapraszamy Was na jedno z 3 szkoleń, które odbędą się w: SzczeciniePoznaniu i Gliwicach.

Jakie zagadnienia będą poruszane na warsztatach?

Na pomysł szkoleń z działań w sieci wpadliśmy kilka tygodni temu. Od samego początku, rozmawiając ze wszystkimi dookoła, że planujemy takie szkolenie słyszeliśmy – Czyli kolejne szkolenie z”fejsa”? Nie do końca, ale też nie tak, że te zagadnienia się w ogóle nie pojawią. Chcemy Wam pokazać jak szerokie spektrum działań w sieci można podejmować i jak to łączyć z Waszymi codziennymi działaniami. Po przemyśleniu jakie tematy możemy zaproponować okazało się, że jest ich tak dużo, że niestety nie damy rady poruszyć ich wszystkich, wiec podczas rejestracji na szkolenie macie możliwość wybrać jakie tematy najbardziej Was interesują. Na podstawie Waszych wyborów stworzymy program szkolenia. Dzięki temu możemy je jak najbardziej dopasować do Waszych potrzeb.

Podczas omawiania każdego z zagadnień powiemy Wam również w jaki sposób możecie skorzystać z pomocy naszych e-wolontariuszy na platformie TuDu. Podpowiemy jak konstruować zadania, aby były czytelne dla ochotników oraz jak możecie się odwdzięczyć za wykonaną pracę.

Czego możecie się spodziewać na szkoleniu:

  • Strategia działań w sieci –  czyli jak to wszystko połączyć w jedną całość i prowadzić komunikacje w kilku miejscach jednocześnie, aby było ona jak najbardziej spójna
  • Prowadzenie strony internetowej – kilka słów o tym, dlaczego warto mieć stronę internetową. Przy okazji kilka słów o tym jak pisać w sieci.
  • Social media – tutaj powiemy sobie o tym jaką rolę odgrywa Facebook w dzisiejszym społeczeństwie i jak go mądrze wykorzystać. Pogadamy też o pozostałych kanałach komunikacji i zastanowimy się czy oby na pewno warto korzystać ze wszystkich na raz
  • Narzędzia do promocji działań – przedstawimy jakie firmy dają możliwość wykorzystywania swoich narzędzi za darmo.
  • Narzędzia do organizacji pracy – jak już stwierdzimy, że chcemy działać na wielu obszarach to warto się zastanowić jak usystematyzować tę pracę, czyli z jakich narzędzi do organizacji czasu korzystać.
  • Wysyłka mailingu – do kogo pisać, jak pisać i z jakich narzędzi korzystać no i jak to się ma do zmieniających się niedługo przepisów.
  • Współpraca z mediami – temat, kóry i jest i nie jest internetowy. Pomimo wszystko warto jednak wiedzieć, co zrobić, żeby dziennikarze o nas napisali, a do tego niezbędny nam będzie internet 😉
  • Współpraca i pozyskiwanie partnerów – chyba każda organizacja lubi gdy może liczyć na pomoc firmy zewnętrznej. Tylko jak znaleźć partnerów do współpracy i jak pracować z tymi, którzy już nam pomagają?
  • Video i livestream – video coraz bardziej wkrada się na salony. Tylko co zrobić żeby było ono atrakcyjne?
  • Grafika w sieci – niestety nie zrobimy Was mistrzów Photoshopa, ale podpowiemy jak zrobić lepsze zdjęcie (nawet te zrobione telefonem), gdzie szukać darmowych ilustracji oraz jak nanieść na to wszystko swoje treści.

Jak widzicie tematów wiele, czasu jak zwykle dużo mniej. Zapisując się na szkolenie zastanówcie się co będzie Wam najbardziej przydatne i zaznaczcie maksymalnie 6 zagadnień, które chcecie poruszyć.  My dołożymy wszelkich starań, aby jak najbardziej wyczerpać te temat.

>Zapisz się<

Dla kogo?

Oprócz przekazania Wam cennej wiedzy, na szkoleniu chcemy również Wam opowiedzieć jak wykorzystać w tych wszystkich działaniach e-wolontariuszy za pośrednictwem portalu tudu.org.pl. Ponieważ jest to portal dla e-wolontariuszy to zapraszamy wszelkie organizacje: poprzez Fundacje, Stowarzyszenia, Biblioteki, OSP i wszystkie jednostki , które działają non-profit i korzystają ze wsparcia wolontariuszy.

 

Kto poprowadzi?

Szkolenie organizowane jest przez Fundacje Dobra Sieć, a poprowadzone zostanie przez dwie wspaniałe dziewczyny, które na co dzień zajmują się między innymi portalem TuDu.

 

Marzena Kacprowicz 

Z wykształcenia polityk społeczny, z pasji – promotorka kreatywnego korzystania z Internetu. Pomysłodawczyni aplikacji TuDu.org.pl – pierwszej w Polsce platformy crowdsourcingowej dla trzeciego sektora. Od 2011 roku związana z Fundacją Dobra Sieć, w której opiekuje się Programem E-wolontariatu. Wymyśla i realizuje projekty, które wykorzystują potencjał Internetu do prowadzenia rozmaitych działań społecznych, projektuje www i aplikacje, pisze publikacje oraz prowadzi szkolenia z zakresu m.in. (e-)wolontariatu i bezpiecznej współpracy on-line. Jest zafascynowana społecznościami internetowymi i ich wpływem na życie w ‘realu’ – to właśnie dzięki nim jest przekonana, że nowe technologie mogą być świetnym narzędziem do poznawania i zmieniania świata na lepsze.

 

Katarzyna Zygnerska

Prawie absolwentka Ceollegium da Vinci w Poznaniu na kierunku Marketing Internetowy. Zafascynowana nowymi technologiami i ich wpływem na społeczeństwo. Od 2012 roku wolontariusza Pokojowego Patrolu, gdzie od 4 lat współtworzy Centrum Prasowe podczas Przystanku Woodstock oraz Finału WOŚP. Można powiedzieć, że obserwuje oba wydarzenia zza ekranu monitora, będąc w nieustannym kontakcie z internautami. Przy projekcie TuDu zajmuje się komunikacją zarówno online jak i offline, przy okazji starając się odpowiedzieć na każdy z Waszych maili. Oddana fotografii, grafice i biżuterią. W wolnych chwila stara się ujarzmić płatne systemy reklamowe.

 

Gdzie i za ile?

Udział w szkoleniach jest bezpłatny, lecz obowiązują wcześniejsze zapisy, a liczba miejsc jest ograniczona. Pamiętajcie, aby poinformować nas, jeżeli Wasze plany ulegną zamianie i nie będziecie mogli wziąć udział w szkoleniu.

Spotykamy się w: Szczecinie, Poznaniu i Gliwicach.