• #Aplikacja
  • #Dorośli
  • #Mapowanie
  • #Mikrowolontariat
  • #Społeczeństwo obywatelskie

Pamiętacie artykuł o aplikacjach społecznych, dzięki którym można było zgłosić mi.n. dziury w drodze? Cóż, Telemetro Reporta – telewizyjna stacja informacyjna z Panama City i agencja reklamowa P4 Ogilvy & Mather poszły o krok dalej.

Jak czytamy na stronie akcji – „Panama to z jednej strony nowoczesne budynki, a z drugiej uszkodzone ulice”. Aby zmienić tamtejszy bardzo zły stan dróg, pomysłodawcy stworzyli specjalne tweetujące krążki.

 

Za każdym razem, gdy samochód wjedzie w dziurę (i najedzie na urządzenie) wysyłany jest tweet na konto ministerstwa zajmującego się robotami drogowymi (Ministerio de Obras Públicas de Panamá), by zmobilizować ich do pracy.

Akcja okazała się wielkim sukcesem medialnym. Co ważniejsze – jest też skuteczna. Wiele ze zgłoszonych dziur już zostało naprawionych.

 

 

Media społecznościowe w walce o stan dróg – mi się podoba takie rozwiązanie.
A czy w Waszych miastach przydałyby się takie krążki?

 

Źródło zdjęć i informacji: http://elhuecotwitero.com/

Zapisz

Zostaw komentarz

Twój adres e-mal nie zostanie opublikowany.