Tele-Onthaal to serwis, oferujący rzetelne wsparcie emocjonalne. Jest ono świadczone wyłącznie przez wolontariuszy, co sprawia, że są oni sercem organizacji. Ochotnicy są gotowi do rozmowy z każdym, kto zmaga się z życiem, przechodzi przez ciężki okres i potrzebuje wsparcia w postaci konwersacji. Ludzie mogą się kontaktować, gdy coś ich martwi lub mają wszystkiego dość – wolontariusze pomogą poprzez rozmowę i wysłuchanie. Zarówno wolontariusze, jak i ludzie, z którymi rozmawiają, pozostają anonimowi. Wszystkie rozmowy są prowadzone jeden na jednego na czacie internetowym, a ich treść pozostaje poufna. Wolontariusze są gotowi do pomocy każdego wieczoru, 365 dni w roku.


Kim są wolontariusze?
Każdy, kto chce zostać wolontariuszem, przechodzi przez kilkumiesięczne gruntowne szkolenie, aby wiedzieć, czego się spodziewać podczas rozmowy; uczy się jak radzić sobie z depresją, anoreksją, myślami samobójczymi, problemami w związku i rodzinie, samotnością, stresem, uzależnieniami etc. Uczy się także pracy z samą aplikacją oraz dowiaduje się więcej na temat rozmów on-line.

Do kogo adresujecie swoje działania? Kto jest beneficjentem projektu?
Każdy, kto czuje, że musi z kimś porozmawiać, że sobie nie radzi. Nie ma głównego powodu, dla którego ktoś może zadzwonić czy wejść na czat z wolontariuszami, tak jak nie ma typowej osoby, która kontaktuje się z Tele-Onthaal.

Jak weryfikowane są kompetencje e-wolontariuszy, zanim przystąpią oni do programu?
Wolontariusze przechodzą kurs oraz staż (organizowane na miejscu przez członków zespołu).

Jak zapewnia się bezpieczeństwo oraz wysoką jakość pracy e-wolontariuszy?
Wolontariusze są nieustannie szkoleni przez członków zespołu, a dwa razy w roku są oceniani przez osobę z zespołu.

Nazwa organizacji: Tele-Onthaal
Tytuł projektu: anonymous online chat
Strona internetowa: www.tele-onthaal.be

[Tłumaczenie wykonała e-wolontariuszka – DZIĘKUJEMY!!!]