33828470_1911706045528518_7974366530378924032_n

Za nami bardzo intensywny czas, ponieważ zakończyliśmy serię 2 szkoleń „Jak nie zginać w sieci?”. Można powiedzieć, że zjechałyśmy prawie cały kraj, bo na liście miast był zarówno Szczecin, jak i Gliwice. Po drodze zahaczyłyśmy o Poznań. Było naprawdę intensywnie.

Szkolenie w Poznaniu

 

Okazało się, że przez te kilka godzin, które przeznaczyłyśmy na każde szkolenie, starałyśmy się przekazać maksymalną ilość informacji na temat działań, jakie mogą podejmować organizacje w sieci, aby jeszcze skuteczniej realizować swoje cele. Nie zabrakło też przykładów na to, w jaki sposób w tych działaniach skorzystać z wiedzy i umiejętności naszych e-wolontariuszy na portalu TuDu.

Głównym celem szkolenia było zapoznanie wszelkiego rodzaju organizacji pozarządowych o tym, jakie działania mogą podejmować w sieci, aby poprawić skuteczność i być jeszcze bardziej zauważonym. Tych informacji jest naprawdę wiele, a czasu nie starczyło na omówienie wszystkich tematów wybranych przez uczestników. Oprócz tak oczywistych kwestii, które się nasuwają, jeżeli mówimy o internecie są social media, których oczywiście nie zabrakło. Sporo czasu poświęciłyśmy też na wprowadzenie do wszelkiego rodzaju działaniom w sieci, opracowaniu strategii i przede wszystkim na odpowiedzeniu sobie na najważniejsze pytanie: po co nam to wszystko i jaki mamy cel, aby być widocznym w czeluściach internetu. Oprócz tego na szkleniu omówiliśmy również sposoby  współpracy z partnerami, reklamę za pośrednictwem Google Ad Grants, jak również prowadzenie kampanii społecznych.

Całość szkolenia przeplatała się przykładami, w którym momencie swoich działań organizacje mogą skorzystać z wiedzy i umiejętności e-wolontariuszy zgromadzonych na naszej platformie.

 

Szkolenie w Szczecinie

A jak wrażenia uczestników po tych szkoleniach?

Dzięki rozesłaniu ankiety ewaluacyjnej do uczestników wszystkich 3 szkoleń, mogliśmy się dowiedzieć, jakie błędy popełniłyśmy planując i prowadząc szkolenie, ale również jakie były mocne punkty tego szkolenia. Po wstępnym zerknięciu na odpowiedzi uczestników, możemy powiedzieć, że jesteśmy zadowolone z efektów i mamy nadzieję na dalszą współpracę.

Szkolenie w Szczecinie

W ankietach pojawiło się wiele ciepłych słów uznania dla naszej pracy. To zawsze uskrzydla i motywuje do działania.

„Sympatyczne, z wiedzą i doświadczeniem w dziedzinie wprowadzonego szkolenia, bardzo otwarte na komunikację i rozwój kompetencji uczestników, co jest wg mnie mało spotykane podczas różnych szkoleń, warsztatów.„Wiele tematów, które zostały poruszone, otwartość prowadzących, sympatyczna atmosfera. Fajne było przeplatanie tematów z przykładami jak to wykorzystać na TuDu. Bardzo dziękuję za sam pomysł i zorganizowanie tego szkolenia 🙂 Czekam na kolejne!

„Pasja prowadzących.

 

Pomimo wielu ciepłych słów, ankieta nie byłaby dobrą ankietą, gdyby nie pojawiły się elementy, które uczestnicy by poprawili. Na tej podstawie możemy przeanalizować nasze działania i przygotować kolejne szkolenia bardziej dopasowane do uczestników. W większości odpowiedzi głównym problem było zbyt mało czasu, a zbyt duża ilość wiedzy. To była nasza główna obawa podczas planowania tego szkolenia i jak widać słuszna. Na pytanie Co powinnyśmy poprawić w szkoleniu? uczestnicy odpowiadali tak:

„Zaplanować więcej czasu

„Chciałabym, żeby szkolenie było dłuższe, może parodniowe – b. brakuje nam solidnej wiedzy z promocji w sieci. Można by skorzystać z Waszej wiedzy i doświadczenia w tylu kwestiach.

 

Wszystkie Wasze uwagi dokładnie przeanlizowałyśmy. Wierzymy w to, że jeżeli będzie nam dane spotkać się po raz kolejny, to przekażemy Wam bardziej konkretną wiedzę i umiejętności, a cały temat rozbijemy na mniejsze i damy sobie więcej czasu na.

Jeszcze raz bardzo chcemy podziękować wszystkim osobom, które pomagały nam, aby szkolenie mogło się odbyć. Ukłony za pomoc w organizacji  dla Stowarzyszenia Polites, Stowarzyszenie Lepszy Świat oraz Gliwickiego Centrum Organizacji Pozarządowych.