Żyjemy w czasach, w których młodzi wyprzedzają kompetencjami cyfrowymi dorosłych. To czasy, w których odwracają się role i młodsze pokolenie uczy pokolenia starsze. Żyjemy wśród smarftonów, tabletów i komputerów. To właśnie młodzież jest grupą, dla której e-wolontariat może stać się czymś… naturalnym? Tak samo, jak naturalne stało się już środowisko nowych technologii.
Zaangażowanie młodych ludzi do wykorzystywania ICTs w dobrym celu jest sporym wyzwaniem. Jak wynika z doświadczeń znanych nam organizacji – nie jest jednak niemożliwe, a z czasem przynosi niesamowite efekty. Tak, jak projekt Fundacji Centrum Edukacji Mobilnej. Uczniowie i nauczyciele gimnazjum w Nowym Sączu wspólnie podjęli wyzwanie wykorzystania sieci do rozwijania wiedzy i umiejętności. Po co płacić za korepetycje, skoro można pomagać sobie nawzajem? Dlaczego nie dzielić się wiedzą przez Internet, skoro i tak wszyscy spędzamy w nim tak dużo czasu?
Projekt “Włącz myślenie, wyłącz płacenie” ukazuje, jak wykorzystać zasoby sieci i media społecznościowe, w celu uzupełnienia i poszerzenia wiedzy oraz rozwoju pasji. Większość uczniów korzysta z finansowanych przez rodziców korepetycji, nie zdając sobie sprawy, że sami mogą współdziałać i rozwiązywać problemy – mówią pomysłodawcy. Jak wygląda to w praktyce – zobaczcie sami!