Monitoring Internetu to sprawdzanie, gdzie pojawiały się informacje o Waszej organizacji, projekcie czy wydarzeniu. E-wolontariusze na stronie zadania na TuDu mogą wklejać linki do miejsc, w których pojawiły się takie informacje, albo załączać zrzuty ekranu (print screeny) w formie załącznika na TuDu.
Pamiętaj, że kluczem do sukcesu w e-wolontariacie jest dobry tytuł i opis zadania. Z e-wolontariuszami nie spotkasz się osobiście, dlatego wszystkie informacje, które są niezbędne do wykonania zadania, musisz opisać w jego treści.
Tytuł zadania
Powinien jasno informować, czego dotyczy zadanie, np.:
- Monitoring Internetu – wyszukiwanie informacji o projekcie XYZ
Cel:
Zmotywuj wolontariusza do działania, pokazując mu sens jego pracy! Opowiedz: dlaczego zamieszczasz na TuDu to zadanie? Czemu ono posłuży? W jaki sposób wykorzystasz rezultaty pracy wolontariusza?
Zakres obowiązków:
Wypisz w punktach, jakie działania wolontariusz powinien podjąć, żeby rozwiązać zadanie, o co konkretnie prosisz wolontariusza i jaki ma być rezultat jego pracy. Podaj wszystkie informacje i materiały, które są niezbędne do wykonania zadania, lub które mogą znacznie ułatwić wolontariuszowi pracę.
Aby wolontariusz mógł zrobić monitoring Internetu, musi wiedzieć:
- jakiej frazy/ jakich informacji powinien szukać w Internecie.
Forma rozwiązania:
Opisz, w jakiej formie wolontariusz powinien przesłać rozwiązanie. Wolontariusz może na przykład:
- na stronie zadania wklejać link do miejsc, w których pojawiły się informacje o projekcie.
- na stronie zadania wklejać zrzuty ekranu (print screeny) pokazujące stronę, na której pojawiła się informacja o projekcie.
- uzupełniać tabelę, którą stworzyliście na dysku w chmurze (np. Dysku Google) i i do której link wkleiliście na stronie zadania.
Instrukcja obsługi TuDu
Tu znajdziesz „Instrukcję obsługi dla Organizacji”, wyjaśniającą, jak krok po kroku korzystać z TuDu: https://tudu.org.pl/page/pomoc