Projekt

GuideSign to portal dla turystów z Polski i zagranicy, którzy pragną zwiedzić Warszawę. Zawiera informacje o ciekawych miejscach, aktualnych wydarzeniach kulturalnych i artystycznych. Co jest w nim wyjątkowego?


Wszelkie informacje dotyczące miasta umieszczane są w formie filmików w Polskim Języku Migowym! Portal zapewnia dostęp do wiedzy osobom głuchym, które narażone są na informacyjne wykluczenie. Język polski jest dla nich drugim w kolejności językiem. Filmy dostępne na www.guidesign.pl opatrzone są także polskimi napisami. Projekt jest więc szansą na poznanie, przez osoby Słyszące pięknego języka jakim jest Polski Język Migowy, na zbliżenie dwóch światów – ciszy i dźwięków.Wciąż trwa rozbudowa strony w Międzynarodowym Języki Migowym, gdzie w filmikach pojawią się napisy w języku angielskim. Będzie przydatnym źródłem informacji również dla niesłyszących turystów z zagranicy.

 

Organizator: GuideSign

Strona projektu: www.guidesign.pl

 

 

W jaki sposób Wasza inicjatywa angażowała e-wolontariuszy?
W projekt GuideSign są zaangażowane trzy osoby. Większość z nas jest na co dzień aktywna zawodowo, stąd najwięcej materiałów tworzymy w weekendy. Do naszych ról i zadań należy: kontakt z instytucjami, w celu umożliwienia nagrania filmu promującego daną instytucję, tłumaczenie tekstów na język migowy, robienie napisów do nakręconych filmów, montażem i publikacja filmów. Współpracujemy zdalnie poprzez pocztę elektroniczną i narzędzia pracy grupowej.

W jaki sposób weryfikujecie kompetencje e-wolontariuszy przed rozpoczęciem współpracy?
Przed rozpoczęciem współpracy odbywamy rozmowy w celu sprawdzenia wiedzy o środowisku osób głuchych, ich potrzebach. Nie wymagamy znajomości języka migowego, lecz podstawowej znajomości specyfiki środowiska głuchych. Ważne są dla nas chęci i zaangażowanie, mile widziane jest również wykształcenie kierunkowe w tym zakresie umożliwiającym wykorzystanie wiedzy w projekcie.

Jak dbacie o bezpieczeństwo i jakość udzielanej przez e-wolontariuszy pomocy?
Staramy się codzienne prowadzić rozmowy, korespondencję na temat minionego dnia, realizacji ostatnich zadań. Omawiamy co nam sprawiło trudności i szukamy wspólnie rozwiązań, które uniemożliwią powtórzenia błędów w przyszłości. Jest to również czas na wzajemną motywację oraz wytyczenie kolejnych celów.