Projekt

Strona zawiera materiały edukacyjne: prezentacje multimedialne, interaktywne ćwiczenia i quizy dla uczniów dostosowane do samodzielnego rozwiązania. Edukacja jest rozwijana na animowanych prezentacjach programu Microsoft PowerPoint, oprogramowaniu GeoGebra i oprogramowaniu Scratch, w języku chorwackim i częściowo w języku serbskim. Do każdej jednostki dydaktycznej dedykowana jest jedna strona. Na takich stronach prezentacje, które wyjaśniają teorię są opublikowane jako pierwsze, a tuż poniżej stopniowo widoczne są rozwiązania problemów matematycznych.


W ramach projektu oferujemy bezpłatne i integracyjne nauczanie matematyki dla uczniów szkołach podstawowych. Do tej pory opublikowaliśmy materiały, które obejmują cały program nauczania od piątej do ósmej klasy. W naszej pracy zajmujemy się aktywną promocją praw człowieka do edukacji i swobodnego dostępu do informacji, zakończyliśmy projekt wolnego i integracyjnego kształcenia dostępnego na stronie internetowej.

Planujemy opracować wszystkie niezbędne materiały z ćwiczeń i quizów, a następnie przetłumaczyć opracowany materiał na inne języki i udostępnić je dla największej liczby uczniów, jak to tylko możliwe. To ważne, ponieważ inwestycje w zasoby ludzkie są również podkreślane przez Unię Europejską, jako jeden z wymogów w tworzeniu nowoczesnej gospodarki opartej na wiedzy. Oprócz pozytywnego wpływu na konkurencyjność i rozwój gospodarki rynkowej, inwestycje w zasoby ludzkie zapewnią możliwości dla dzieci osób bezrobotnych, ubogich lub innych marginalizowanych członków społeczeństwa.

Kim są e-wolontariusze?

Współpracę z wolontariuszami rozpoczęliśmy około roku temu dzięki otwartemu naborowi zgłoszeń. Szukaliśmy wolontariuszy, którzy wsparliby nas w rozmaitych działaniach rozwojowych, wykonywaniu tłumaczeń, wyszukiwaniu materiałów, etc. Otrzymaliśmy odpowiedzi od kandydatów z Chorwacji, Bośni i Hercegowiny oraz Serbii.

Do kogo adresowany jest projekt? Kto jest odbiorcą?

Projekt adresowany jest do uczniów szkół podstawowych i średnich, którzy chcą nabyć lub rozwinąć podstawową wiedzę matematyczną. Odbiorcami są przede wszystkim uczniowie z Serbii, Chorwacji, Bośni i Hercegowiny, Czarnogóry. Miejsca, w których zamieszkują mniejszości chorwackie (Niemcy, Kanada, USA), stanowią znaczący procent wśród odwiedzających nasz ten portal.

W jaki sposób sprawdzacie kompetencje e-wolontariuszy przed rozpoczęciem współpracy z nimi?

Jak ustanowiono w naszej umowie / kontrakcie, osoby zaangażowane w rozwój projektu muszą mieć określone kwalifikacje. Na przykład, do tłumaczenia materiałów elektronicznych zainteresowany wnioskodawca musi spełnić minimum jedno z poniższych kryteriów:

– Absolwenci szkół wyższych – stopień naukowy z języka, w którym chcą prowadzić translacje

– Absolwenci szkół wyższych w kraju, gdzie język jest ich językiem urzędowym lub

– Absolwenci szkół wyższych, gdzie dany język jest rodzimym językiem wolontariusza.

Inne stanowiska wolontariuszy często wymagają szczególnych kwalifikacji. Wolontariusze muszą wysłać swoje CV i wtedy są oferowane umowy wolontariatu.

W jaki sposób dbacie o bezpieczeństwo i jakość pracy e-wolontariuszy?

W uzupełnieniu do poprzedniej odpowiedzi, możemy zapewnić jakość naszego materiału, poprzez identyfikacje wszystkich osób, że przyczyniły się do jej rozwoju. Ponadto, wolontariusze nie mają ram czasowych, w których muszą wykonać powierzone im zadania. Dajemy im tyle czasu, aby mogli być zadowoleni z wyników swojej pracy. Po zakończeniu pracy nad plikiem, wysyłają je do organizatorów, którzy oceniają to dla każdej niewłaściwej zawartości i etapu opublikowania tego. Wolontariusze otrzymają link, gdzie jest opublikowany materiał z ich referencjami.

Aby dodatkowo potwierdzić jakość publikowanych materiałów, zaczęliśmy poddawać je drugiej weryfikacji eksperta, a obecnie na prawie połowie naszych prezentacji są opinie dwóch recenzentów.

Nazwa organizacji: Open Society for Idea Exchange (in Croatian: Otvoreno društvo za razmjenu ideja – ODRAZI)
Tytuł projektu: Odrazi-se.org – matematyczna animowana szkoła podstawowa z wolnym dostępem