Szukasz_pomyslow

Mówi się, że co dwie głowy, to nie jedna. A co dopiero kilka tysięcy głów! 🙂 Dlatego jeśli szukasz pomysłów lub chcesz skonsultować pomysł, TuDu jest idealna przestrzenią – spotkasz na niej mnóstwo osób, które chętnie podzielą się swoją kreatywnością. Dziś podpowiadamy, jak rozpocząć z nimi taką współpracę.

Burza mózgów z wolontariuszami TuDu

E-wolontariusze zarejestrowani na TuDu.org.pl* to profesjonaliści i amatorzy-pasjonaci posiadający różnorodne kompetencje. Pochodzą z różnych części Polski, mają różne doświadczenia i pomysły. Społeczność TuDu to idealna przestrzeń do zorganizowania burzy mózgów!

Jak zorganizować burzę mózgów na TuDu? Podpowiadamy poniżej 🙂

Krok 1: Wymyśl dobry tytuł

Tytuł to pierwsza informacja, jaką widzą wolontariusze, dlatego musi być „chwytliwy”. Tytuły brzmiące „Potrzebna pomoc”, czy „Poszukujemy wolontariusza” nie są dobre.

Zamiast nich wybierz tytuł, który jasno informuje, czego dotyczy zadanie, np.:

  • Burza mózgów: wymyślenie hasła promocyjnego do projektu.
  • Burza mózgów: wymyślanie pomysłów na działania promocyjne dla projektu XYZ.
  • Burza mózgów: jak dotrzeć z informacja o projekcie do seniorów?
  • Burza mózgów: wyszukiwanie potencjalnych darczyńców.

Krok 2: Opisz cel zadania

Wolontariusze pomagają organizacjom pozarządowym, kiedy widzą sens swoich działań: kiedy mają świadomość, że ich działanie komuś pomoże lub zmieni coś na lepsze. Dlatego na wstępnie zadania opisz krótko, dlaczego organizujecie tę burzę mózgów i jak będzie ona wykorzystana (np. w jakim projekcie? Co to za projekt i co się dzięki niemu zmieni na lepsze?).

Krok 3: Opisz zakres obowiązków

W treści zadania poproś wolontariuszy, żeby wypisywali swoje pomysły w komentarzach.

Pamiętaj, że w burzach mózgów nie ma złych pomysłów! Dziękuj za każdy pomysł i zachęcaj e-wolontariuszy do wypisywania jak największej liczby propozycji.

Krok 4: Opublikuj zadanie na TuDu

Kiedy masz już gotowy dobry, szczegółowy opis zadania, możesz opublikować zadanie na TuDu. Aby opublikować zadanie:

  • zaloguj się na konto swojej organizacji na TuDu. Kliknij w zakładkę „Moje zadania”, a następnie w pomarańczowy przycisk „Dodaj zadanie” i wypełnij formularz.
  • jeśli twoja organizacja jeszcze nie ma konta na TuDu, załóż je, klikając w pomarańczowy przycisk z napisem „Organizacja”, znajdujący się na stronie głównej TuDu pod formularzem logowania (możesz też zerknąć do tego artykułu).

I gotowe! 🙂

Zadanie opublikowane! Co dalej?

  • TuDu wyśle informację o twoim zdaniu do wolontariuszy, którzy posiadają odpowiednie umiejętności.
  • Jeśli jakiś wolontariusz/-ka będzie miał/-a pytania dotyczące zadania, opublikuje na stronie zadania komentarz, a ty otrzymasz powiadomienie mailowe.
  • Jeśli jakiś wolontariusz/-ka rozwiąże zadanie, opublikuje je na stronie zadania, a ty otrzymasz powiadomienie mailowe.
  • Jeśli zaakceptujesz przesłane rozwiązanie, zadanie zakończy się sukcesem. Zostaniesz poproszony/-a o wysłanie wolontariuszowi/wolontariuszce podziękowania, a wolontariusz/-ka – zostanie poproszony/-a o ocenę współpracy z twoją organizacją.

Nie pozwól e-wolontariuszom TuDu się nudzić – opublikuj zadanie już dziś! 🙂

 

*TuDu – co to takiego?

TuDu to internetowa społeczność e-wolontariuszy – osób, które pomogą twojej organizacji w różnych zadaniach, które da się wykonać przez Internet.

Co ważne, TuDu to nie jest zwykła tablica ogłoszeń: na TuDu nie tylko zamieścisz zadanie, ale także odbierzesz rozwiązanie i wystawisz wolontariuszom ocenę. Z TuDu nie musisz już używać maila, telefonu, czy organizować spotkań z wolontariuszami, bo cała współpraca odbywa się online, na TuDu. Po prostu: zamieszczasz na TuDu zadanie i odbierasz na TuDu rozwiązanie. Wszystko w jednym miejscu!